04 lutego, 2013

Sypana szarlotka

 Przepis na to ciasto znalazłam w miesięczniku Claudia. Widziałam również na wielu kulinarnych blogach.Ciasto jest bardzo smaczne, na wierzchu ma chrupiącą skórkę. Nie chciało mi się wierzyć, że z takiej suchej mieszanki może coś wyjść, a jednak jest to teraz jedna z moich ulubionych szarlotek. Robi się błyskawicznie, doskonale smakuje jeszcze ciepłe z lodami waniliowymi. Zapraszam do wypróbowania przepisu :)





Ciasto :


  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • szklanka cukru
  • 1,5 szklanki kaszy manny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Nadzienie :


  • 1,5 kg jabłek
  • cukier waniliowy 
  • łyżka cynamonu
  • 4 łyżki cukru
Dodatkowo :


  • kostka zamrożonego masła
Wykonanie :

Mąkę wymieszać z cukrem, proszkiem do pieczenia i kaszą manną. Podzielić na 3 równe części. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać cukier, cukier waniliowy i cynamon, dobrze wymieszać. Dno tortownicy o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, boki posmarować masłem. Wysypać jedną część suchej mieszanki, przykryć połową jabłek, drugą część mieszanki, przykryć resztą jabłek i przysypać pozostałą suchą mieszanką. Na wierz zetrzeć równomiernie zamrożone masło, jest to bardzo ważne ponieważ w czasie pieczenia musi ono równomiernie przesiąknąć przez wszystkie warstwy i razem z sokiem wydzielonym przez jabłka scalić ciasto.

Piekarnik : 180 st. C
Czas pieczenia : 1 godz.



6 komentarzy:

  1. Mm, to ciasto przypomniało mi o tym, jak wielką mam ochotę na szarlotkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta szarlotka jest świetna! Bardzo smaczna i prosta:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się , robi się szybko i do tego jak smakuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy blog i super przepis ;) prosze tylko powiedziec jaka srednice miala Pani forma do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń