02 sierpnia, 2013

Ogórki z kurkumą

Ogórki z tego przepisu robiłam pierwszy raz, dziś otworzyłam jeden słoiczek na wypróbowania, są
bardzo smaczne. Kurkuma dała im charakterystyczny smak, a więc zabieramy się do roboty :)


Składniki :
  • 4 kg ogórków
  • 3 szklanki octu
  • 5 szklanek wody
  • 4 szklanki cukru
  • 2 łyżki soli
  • 3 łyżki kurkumy
Wykonanie :

Ogórki obieramy i kroimy w grubsze plastry na skos. Następnie składniki zalewy zagotowujemy i gorącą marynata zalewamy ogórki. Odstawiamy na pół godziny żeby nabrały koloru. Następnie przekładamy do słoików i zalewamy marynatą. Pasteryzujemy 3 min. od zagotowania.



6 komentarzy:

  1. super pomysł!

    a ja zapraszam na rozdanie kulinarne :)
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne i kurkuma jest bardzo zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam 3 tygodnie temu, miałam masę ogórków i nie wszystkie chciałam tradycyjnie ukisić.
    Dziś otworzyłam słoik "na spróbowanie" - REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały :)
      U mnie niestety są słabe w tym roku ogórki robię na raty.
      Królują w kurkumie i z miodem :)

      Usuń
    2. "na spróbowanie" otworzyłam jeden, ale tak mi zasmakowały że zjadłam wszystkie

      Usuń