11 sierpnia, 2013

Sałatka z ogórków z kurkumą

U mnie sezon ogórkowy dobiega końca, zerwałam jeszcze najmniejsze i największe. Z tych pierwszych zrobiłam sałatkę z kurkumą. Jakoś przypadła mi do gustu ta przyprawa. Zimą, gdy nie ma świeżych warzyw, najlepsza jest piwnica pełna skarbów :) Moja na pewno taka będzie :)

Składniki :
  • 4 kg ogórków
  • 6 cebul
  • 2 czerwone papryki
  • 2 szklanki octu
  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanka wody
  • 2 czubate łyżki soli
  • 2 torebki kurkumy
Wykonanie :

Nieobrane ogórki kroimy w plasterki, posypujemy lekko solą i odstawiamy na chwilę, żeby ogórki puściły sok. W tym czasie kroimy paprykę w kawałeczki, cebulę w kostkę Dodajemy warzywa do ogórków i mieszamy. Następnie gotujemy zalewę, gorącą marynatą zalewamy warzywa i zostawiamy na ok. godzinę. Następnie przekładamy do słoików i pasteryzujemy 3 min. Ja użyłam mniejszych ogórków, takie są najbardziej chrupiące.



4 komentarze:

  1. O tak, kurkuma dobrze im zrobi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś właśnie zrobiłem właśnie takie ogóreczki. Po peklowaniu wyglądają smakowicie. Za parę....... hm powiedzmy miesiąc spróbuję co wyszło i dam Wam znać. Pozdrowionka dla pani filolog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my już jedliśmy :) myślę, że będą smakować :)

      Usuń
  3. i już panią bardzo lubię za tą sałatkę

    OdpowiedzUsuń