31 lipca, 2013

Ogórki piekielne z miodem

Dziś miałam bardzo pracowity dzień, sezon ogórkowy jak wspomniałam trwa na dobre. Ogórki obrodziły więc można zrobić trochę przetworów :) Z tego przepisu robiłam pierwszy raz, musiałam oczywiście od razu wypróbować. Znalazłam go w Magazynie Rolniczym brata. Ogórki są lekko słodkie i pikantne, pycha!!!

Składniki :
  • 2 kg ogórków gruntowych
  • 8 łyżek miodu lipowego ( ja dodałam rzepakowy )
  • 1 szklanka octu
  • 1 szklanka cukru
  • 0,5szklanki oleju
  • 2 główki czosnku
  • 4 łyżki grubej soli
  • 2,5 łyżeczki chili
Wykonanie :

Ogórki myjemy i kroimy w dość grube plastry. Zasypujemy solą, mieszamy i odstawiamy na 2 godziny, aby puściły wodę. Po 2 godzinach zlewamy wodę. Podgrzewamy ocet, rozpuszczamy w nim cukier, miód, chili i dolewamy olej. Czosnek obieramy i kroimy w cienkie plasterki, dodajemy do ogórków, całość zalewamy gorącą marynatą, mieszamy i pozostawiamy na minimum 3 godziny, aby wszystkie składniki się przegryzły. Przekładamy ogórki do słoików i pasteryzujemy prze ok. 10 min. od zagotowania.



4 komentarze:

  1. Moje ulubione ogórki!!!
    Pozdrawiam
    i zapraszam do siebie :
    http://myszkagotuje.blogspot.com
    http://kosmetyczkamyszki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ostre ogóreczki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń