19 sierpnia, 2013

Tarta z warzywami

Miały być babeczki, ale niestety nie miałam foremek, więc zrobiłam tartę. Tarta ma wyrazisty smak, idealna na podwieczorek, kolację. Na pewno przypadnie Wam do gustu :)




Składniki :
  • 2 szklanki mąki
  • szczypta soli
  • 4 jaja
  • 20 dag margaryny
  • szczypta cukru, pieprz do smaku
  • 3 cebule
  • 20 dag pieczarek
  • 3 pomidory
  • pół pęczka natki pietruszki lub szczypiorku
  • olej
  • 10 dag żółtego sera
  • gałka muszkatołowa
Wykonanie :

Mąkę przesiewamy na stolnicę razem z solą. Dodajemy żółtka z dwóch jajek, zimną margarynę oraz szczyptę cukru. Z podanych składników szybko zagniatamy kruche ciasto. Formujemy z niego kulę, owijamy folią i odkładamy do lodówki na minimum 30 minut., aby ciasto się schłodziło. Cebulę obieramy i kroimy w cienkie piórka, czyścimy pieczarki i kroimy w plasterki. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju, przesmażamy cebulę oraz pieczarki. Pomidory sparzamy, przelewamy zimną wodą i obieramy. Miąższ siekamy. Natkę pietruszki drobno kroimy. Mieszamy z pomidorami i pieczarkami. Zimnym ciastem wylepiamy formę na tartę. Nakładamy przygotowany farsz. Pozostałe jajka i białka mieszamy ze startym żółtym serem , doprawiamy solą i pieprzem oraz gałką. Zalewamy farsz. Pieczemy 25 - 30 min. w 180 st. C. Możemy użyć również mrożonego ciasta francuskiego.

Czas przygotowania : 50 min.
Czas pieczenia :  25 - 30 min.
Piekarnik : 180 st. C




5 komentarzy:

  1. Jakiś czas temu też taką robiłam jednak z mniejsza ilością warzyw!:)
    Twoja wygląda znakomicie:)
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tarty, ta też na pewno jest przepyszna.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zrobiłam dziś i moja wygląda tak:

    http://www.sendspace.pl/file/pic/d5969514c81f34257d5ea44/view



    :)))

    OdpowiedzUsuń